dinsdag 26 februari 2008

Ontmoetingsplaats: bieb

Natuurlijk hou ik ook van privacy. Ik vind het fijn dat als ik naar de bieb ga, dat ik boeken kan kiezen en dat niemand me tegenhouden kan. Behalve een rode stip natuurlijk.

Ik kan in de leeszaal zitten. Gebruik maken van internet. Vragen stellen aan het personeel.

Toch is het nu niet meer alleen een plek om informatie te vinden en vergaren. Om gebruik te maken van computers. Zeker nu we toch als individu vaak een computer of laptop en een internetverbinding hebben.

Een bibliotheek zal zich dus moeten gaan richten op andere zaken. Zoals ontmoetingsplekken en vergaderruimtes.

Ik ga eens kijken hoe wij als hogeschool mediatheek hier aan kunnen bijdragen - misschien een leuk onderwerp voor mijn scriptie of tenminste een Student aan zet ;)

Geen opmerkingen: