woensdag 27 februari 2008

positief

Het voordeel van werken voor een bibliotheek is de enorme hoeveelheid informatie die beschikbaar is, zonder je veel moeite hoeft te doen. Als ik iets wil weten over de grammaticale structuur van het Frans, dan ben ik aan het goede adres: mijn locatie is voor studenten die leraar willen worden, dus de talen zijn goed vertegenwoordigd.
Ook over geschiedenis en didactiek kan ik hier genoeg vinden. Maar het mooiste zijn de boeken over ontwikkelingspsychologie (mijn favoriet is "Kleine ontwikkelingspsychologie" van Rita Kohnstamm, 453.16 KOHN I/II/III) en de tijdschriften.
Vooral Psychologie Magazine is een die ik graag lees. Devour zou ik bijna kunnen zeggen. Ik lees ze van voor naar achter en ik ben vooral geïnteresseerd in de artikelen over communicatie en de werkvloer.

Hierin stond dat negatieviteit besmettelijk is. Dat als een collega negatief is, dat hij of zij dan vaak andere collega's meetrekt. Gevaarlijk dus. Zeker als er in je omgeving weinig echt positieve mensen zijn. Want ook positiviteit werkt besmettelijk.

Ik heb gewerkt op plekken waar alle werknemers zo negatief waren, dat als ik thuiskwam, ik letterlijk moest douchen om het van me af te spoelen. Nu is het meer het tegenovergestelde. Ik ben echt dol op mijn werk en ook op mijn collega;s. Ze hebben veel ervaring, zijn bevlogen en vinden het fijn om anderen iets te leren.

Weer een reden om hier nog heel wat langer te blijven!

Geen opmerkingen: